• Bossekop en sommerdag. En vi går på tvers gjennom hele bildet og to havnebygninger ligger bak den, begge med skifertak. Det nærmeste er hvitt med mange vinduer. Til venstre for dem ligger en mindre, mørk bygning og til høyre på bildet, et lite bygg. Ved siden av det stikker et berg/nes ut i Altafjorden. En kai midt på bildet og en båt ligger fortøyd der med endel mennesker på kaia ved siden av. En liten båt ligger på sjøen til venstre for kaia. Foran på bildet er et stort, inngjerdet jorde og helt til venstre ses et par gjerdestolper med piggtråd. Små bølger ses ute på fjorden og det er ganske overskyet. På fjellene i bakgrunnen ligger noen snøflekker.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Bossekop en sommerdag. En vi går på tvers gjennom hele bildet og to havnebygninger ligger bak den, begge med skifertak. Det nærmeste er hvitt med mange vinduer. Til venstre for dem...