• Et stort hus i Bergsfjord. Huset er hvitt og har stående panel og skifertak med to teglsteinspiper. Et vindfang midt på husveggen med en trapp der det står 3 personer, en mann og to kvinner. Damen til høyre har mørkt skjørt og hvitt forkle på seg. Mannen, som står opp på trappa, har en mørk dress og en lue/hatt på hodet. Damen i midten har et mønstret skjørt og overdel. En flaggstang står i innkjørselen foran huset og området består av gress. Et hushjørne helt til venstre på bildet. Til høyre er en bratt fjellside som går nedover bak huset og et lite bygg ses såvidt helt til høyre.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Et stort hus i Bergsfjord. Huset er hvitt og har stående panel og skifertak med to teglsteinspiper. Et vindfang midt på husveggen med en trapp der det står 3 personer, en mann og t...