• Samling i en halvsirkel foran peisen i huset Saga. Åtte personer sitter i pinne- og kurvstoler. To damer og en hund sitter på gulvet. De to eldre herrene på hver side av halvsirkelen har dresser på seg. Han til venstre i en lys og han til høyre mørk med hvit skjorte og slips. Damene som sitter på gulvet har mønstrete kjoler på. Gutten i midten har skjorte og snekkerbukse. Hun ved siden av han har skjørt og lys overdel. De to damene til venstre på bildet har mørke, mønstrete overdeler på. Mannen til høyre for gutten har mørk bukse og hvit skjorte. Hun til høyre har mørk jakke og mønstret skjorte/overdel. En dør til høyre er lukket, men den til venstre står åpen og man ser inn på et kjøkken el. spisestue med stoler, et bord med duk og en blomstervase. Peisen bak folkene er pent murt og skrår innover mot taket. En pyntegjenstand av metall henger på veggen til høyre for peisen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Samling i en halvsirkel foran peisen i huset Saga. Åtte personer sitter i pinne- og kurvstoler. To damer og en hund sitter på gulvet. De to eldre herrene på hver side av halvsirkel...