• Åtte personer samlet rundt et kjøkkenbord. Damene på sidene har mønstrete sommerkjoler og hun nestlengst til høyre har en hvit drakt på seg. Damen som står, i midten, har en kortermet lys sommerkjole med belte og sløyfe på brystet. Herrene har mørke dresser, hvite skjorter med slips og sløyfe. Gutten som sitter har skjorte og slips og han som står har mørk skjorte på seg. Kjøkkenbordet er hvitt med lys duk og en blomsteroppsats oppå. Matchende stoler og benk. To vinduer på veggen bak dem og et broderi med mange personer på henger mellom vinduene. En hylle er skrudd opp på veggen til venstre med en liten kasse og en lysestake på.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Åtte personer samlet rundt et kjøkkenbord. Damene på sidene har mønstrete sommerkjoler og hun nestlengst til høyre har en hvit drakt på seg. Damen som står, i midten, har en korter...