• Syv personer, tre barn og fire voksne, sitter rundt et bål med en kaffekjel oppå. Damen til venstre har en stripet, mørk kjole og en kortermet overdel på seg. En liten gutt i mørke klær sitter inntil henne. Ved siden av dem sitter ei lita jente. I midten sitter en mann med mørk jakke, lys genser og sixpence på hodet. Foran han sitter en lyslugget gutt med mørke klær. Til høyre på bildet sitter to menn med kaffekopper i hendene. Den bakerste har en ganske lys jakke på seg. Han helt til høyre har en mørk bukse, mørk genser og en hatt på hodet. Til venstre står en liten innhegning med netting rundt. Bakken de sitter på består mest av gress og lyng. I bakgrunnen står en mørk hest som er spent foran noe som kan se ut som en høyslede med trestaver.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Syv personer, tre barn og fire voksne, sitter rundt et bål med en kaffekjel oppå. Damen til venstre har en stripet, mørk kjole og en kortermet overdel på seg. En liten gutt i mørke...