• På høyre side er boligen til kjøpmann Arthur Buck. I huset på venstre side var telegrafen som kom til Hasvik i 1900. Telegrafen ble innviet 10.desember 1900.
 "Man gikk opp trappen og inn i andre etasje", beskrevet av et tidsvitne. Stedet er Hasvik rundt 1910-1920.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

På høyre side er boligen til kjøpmann Arthur Buck. I huset på venstre side var telegrafen som kom til Hasvik i 1900. Telegrafen ble innviet 10.desember 1900. "Man gikk opp trappen...

• Dette er boligen til kjøpmann Arthur Buck (Huset i senter av bildet)

I huset på venstre side var telegrafen ( I alle fall på 30.tallet, vi har ikke undersøkt når den kom). Du gikk opp trappen og inn i andre etasje. (Beskrevet av et tidsvitne)

• Telegrafen kom til Hasvik i 1900.
    Den 10. desember 1900 ble den innviet