• To tyske ekspedisjonsskip ankret opp i Hammerfest. En stor seilskute med tre master og et litt mindre dampskip. Seilskipet har ingen seil oppe mens det ligger der og dampbåten har en stor og høy skorstein midt på båten. Bak den ligger en liten lettbåt på vannet festet med tau til dampbåten. Helt til venstre ligger nok en båt på den blikkstille havna. Det er mye snø på Fuglenesfjellet i bakgrunnen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

To tyske ekspedisjonsskip ankret opp i Hammerfest. En stor seilskute med tre master og et litt mindre dampskip. Seilskipet har ingen seil oppe mens det ligger der og dampbåten har ...