• Loppa øy fotografert fra sjøsiden. To store hvite bygninger står på hver sin side av kirka. Bygningen til venstre har en flaggstang stående ved siden av, det er hovedbygningen, Soelberggården, på handelsstedet og bygd ca. 1857. Bak det står skolehuset som ble bygd ca. 1903. Til høyre for kirka står fjøset og hovedhuset til prestegården. Man ser også litt av bryggerhuset/drengstua. Et høyt fjell med flat topp i bakgrunnen og et mindre bak bebyggelsen. Terrenget består stort sett av gress, busker og stein
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Loppa øy fotografert fra sjøsiden. To store hvite bygninger står på hver sin side av kirka. Bygningen til venstre har en flaggstang stående ved siden av, det er hovedbygningen, Soe...

Tilleggsopplysninger er gitt av Ole Jan Knutsen.

1 comment

• Det store huset til v for kirka er hovedbygningen på handelsstedet "Soelberg-gården" bygd ca 1857, bak til v for"Soelberggården" ser man litt av skolehuset fra ca 1903. Til h for kirka ser man fjøset, hovedhuset fra ca 1899-1900, og litt av bryggerhuset/drengstua på prestegården på Loppa.