• Hammerfest fotografert fra Salsiden. I forgrunnen ses kirkegården. Kirka med tårnet ses litt til venstre på bildet. Mange båter ligger ved kai i havna og tak på store pakkhus/havnebygninger ses langs kaikanten. Boliger ligger rundt kirkegården i bydelen Haugen. En del boliger ligger også i Salsiden. På andre siden av havna ses Fuglenesveien ved foten av Mollafjell og Fuglenesfjell og ute på fjorden ligger et fartøy. Noe snø/snøflekker i terrenget som tyder på at blidet er tatt på våren.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Hammerfest fotografert fra Salsiden. I forgrunnen ses kirkegården. Kirka med tårnet ses litt til venstre på bildet. Mange båter ligger ved kai i havna og tak på store pakkhus/havne...