• Bergsfjord i Loppa. Bebyggelsen nederst på bildet ligger i strandkanten. Det nærmeste hvite huset har et lite tilbygg og skifer på taket. To trekaier går ut i sjøen, en helt til høyre og en mer midt på bildet. Mange holmer og skjær, Langholmen til venstre med et stort hvitt hus på. Flere båter ligger fortøyd  på havna, en av dem har mesanen heist og to andre med to master. Høye fjell som omkranser bygda ses i bakgrunnen, Bukkeskinnfjellet med en spiss topp til høyre.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Bergsfjord i Loppa. Bebyggelsen nederst på bildet ligger i strandkanten. Det nærmeste hvite huset har et lite tilbygg og skifer på taket. To trekaier går ut i sjøen, en helt til hø...