• Portrett av en ung Gerda Buck. Hun har hvitt blondeskjørt og krage samt en skråband fra venstre skulder og ned mot høyre side av livet. Hun har en mørk bluse, mørk stømpebukse og mørke sko på seg. Et perlekjede henger rundt halsen. Hun hviler venstre arm på et rundt, høyt bord der det ligger to bøker. Tapetet i bakgrunnen har et interiørmotiv og gulvbelegget har et slags sirkelmotiv.
    Photo: Kalland, Anthon Johan / Finnmark Fylkesbibliotek

Portrett av en ung Gerda Buck. Hun har hvitt blondeskjørt og krage samt en skråband fra venstre skulder og ned mot høyre side av livet. Hun har en mørk bluse, mørk stømpebukse og m...