• Sannsynligvis er dette Alta Gjestgiveri. Gjestgiveriene i Finnmark var på denne tiden drevet av Nord-Norsk Hotelldrift og kanskje også i Sørkjosen, men med unntak av Leif Johnsens Gjestgiveri i Rustefjelbma. På bildet ser man en rekke mennesker som står i grupper utenfor hotellet.
    Photo: Mikkola, Kathinka Marie / Finnmark Fylkesbibliotek

Sannsynligvis er dette Alta Gjestgiveri. Gjestgiveriene i Finnmark var på denne tiden drevet av Nord-Norsk Hotelldrift og kanskje også i Sørkjosen, men med unntak av Leif Johnsens ...

2 comments

• Dette er ikke Lakselv Gjestgiveri. Det er flere bilder av det på digitaltmuseum, og det stemmer ikke overens med disse.
  • Dette ovenfor tror jeg det var meg selv som skrev dette. Jeg regner med at dette er Alta Gjestgiveri. Gjestgiveriene i Finnmark var på denne tiden drevet av Nord-Norsk Hotelldrift og kanskje også i Sørkjosen, og med unntak av Leif Johnsens Gjestgiveri i Rustefjelbma.