"Telegrafstasjonen i Mehamn. Dette er forbindelsesstasjon for heledistriktet". - Agnell (fotograf), mai 1946. Men, Mehamn Kontrollkrets het det ilfgl en bok av Rolf Køste, utgitt a...

1 comment

• Mehamn Kontrollkrets het det ilfgl en bok av Rolf Køste, utgitt av Norsk Telemuseum i 2005, Kontrollkretsen bestod av Gamvik og Lebesby kommuner, Han var der i over 20 år, først som transmisjontekniker og ble noe senere telegrafbestyrer etter Sigvald Normann-Hansen. Rolf Køste kom til Berlevåg i 1947 og sluttet i Mehamn i juni 1966, og flyttet til Røros. Han var med på gjenreisningen av Telegrafverket i Finnmark, som lå i ruiner da han ankom Berlevåg. Køste døde i januar 2016.