• Holm gård, Os i Østerdalen, fra siste del av 1700-tallet. Hovedbygning og stabbur ble fredet i 1924. Bygningene er eksempel på gårdsbebyggelse
hos velbergede bønder i Nord-Østerdal ved overgangen til 1800-tallet.
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

Holm gård, Os i Østerdalen, fra siste del av 1700-tallet. Hovedbygning og stabbur ble fredet i 1924. Bygningene er eksempel på gårdsbebyggelse hos velbergede bønder i Nord-Østerdal...

2 comments

• Dette er ikke fra Oddentunet i Narjordet, Os, Hedmark. Det kan ligne litt i første øyekast med farge og fasade, men verken hovedbygning eller det røde bygget til høgre står på Oddentunet. Jeg har ingen andre alternativer, men det er ikke Oddentunet.
  • Det er på gården Holm, Nøra, Os i Østerdalen. Det har blitt en feil her. Vil bli rettet.