• Veterantog på Krøderbanen med damplokomotiv 21b 252
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

Veterantog på Krøderbanen med damplokomotiv 21b 252

7 comments

• Bildet er fra Krøderbanen, men ikke fra strekningen mellom Kløftefoss og Krøderen. Bildet er tatt fra overgangsbrua for Skolegata i Vikersund, ca 1 kilometer fra Vikersund stasjon. Her går banen i en stor S-sving, vi ser derfor rett sydover (i retning mot Sysle).
  • Bildet er ikke tatt ved Kløftefoss, men ved tidligere Asbjørnhus holdeplass ved km. 106,5 mellom Snarum og Sysle. Toget er på vei fra Krøderen mot Vikersund.
  • Bildet er tatt ved Asbjørnhus tidligere holdeplass ved km. 106,5 mellom Snarum og Sysle. Toget er på vei fra Krøderen til Vikersund.
  • Bildet viser ikke grustaksporet, men "sagbruksporet" i nordenden av Kløftefoss stasjon. Sporet gikk opprinnelig til Ramfoss tresliperi. Bildet er tatt samme sted som bilde 021015859901 og 021015860007
  • Toget er på vei mot Krøderen og er ca 1 km nord for Morud.
  • Alle de ovenstående kommentarene havnet på feil bilde på grunn av en feil i Digitalmuseums programvare