• Innkjørhovedsignal A Ørgenvika med forsignal for utkjørhovedsignal L. Det vises signal "Kjør til togvei uten avvikelse over sporveksel" i hovedsignalet, og forsignalet viser "Tilhørende hovedsignal viser kjør fra togvei uten avvikelse over sporveksler". Eller sagt med andre ord: Klart forbi! Ørgenvika hadde fullstendig (komplett) sikringsanlegg. Stasjonen ble nedlagt da Bergensbanen ble fjernstyrt.
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

Innkjørhovedsignal A Ørgenvika med forsignal for utkjørhovedsignal L. Det vises signal "Kjør til togvei uten avvikelse over sporveksel" i hovedsignalet, og forsignalet viser "Tilhø...