• Paret Ida Johanne (f.Palo) og Peter Pelto fotografert ved hjemmet sitt i Detriod. De er amerika emigranter, emigrerte til USA fra Vadsø. Personene fra venstre: Peter Pelto med sønnen Walter i fanget, moren Ida Johanne med datteren Mildred i fanget, foran moren dødrene Nanna og Marie. Det er to jenter til på bildet, den største som står mellon en kvinne og en mann (ikke identifisert) er kanskje Pelto-familiens fjærde barn Clara (dem hadde 11 barn). Alle jentene er kledd i likense hvite kjoler. Ved moren står det en jente til som jeg ikke får til og passe til gitte fødselsdatoene. Ved dørroppningen står det en mann til (ikke identifisert).
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Paret Ida Johanne (f.Palo) og Peter Pelto fotografert ved hjemmet sitt i Detriod. De er amerika emigranter, emigrerte til USA fra Vadsø. Personene fra venstre: Peter Pelto med sønn...