• Under et flåtebesøk 5.august 1896 i forbindelse med solformørkelsen omkom midshipman Edward Howard, 19 år, fra det engelske skipet HMS "Active", og han ble begravet dagen etter på Vadsø kirkegård under stor deltagelse. Offiserene på HMS "Salisbury" ønsket å minne sin sjøkamerat fra Royal Navy under besøket i Vadsø. Bildet viser offiserene som la en krans 18.mai 1978. Helt til høyre Commander David Brittan, marineattesje ved Den Britiske Ambassade. Foto: Per Bjørgan.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Under et flåtebesøk 5.august 1896 i forbindelse med solformørkelsen omkom midshipman Edward Howard, 19 år, fra det engelske skipet HMS "Active", og han ble begravet dagen etter på ...