• Fotografi fra tur til Peskvannet. Fra venstre ser man: Ole Gustav Øverdahl, Tor Kleivan, Per Bjørgan, Ola Røste og Karl Jacob Carstens.  Her sitter turkameratene i et telt og poserer for fotografen,  etter en lang dag med  fisking. Vår informant Per Bjørgan forteller at kameratene måtte ta seg en pause fra fiskingen på grunn av tung tåke, men sove kunne de ikke. De ventet ivrige på morgendagen med mer fisk og klart vær!  Foto: Ernst Lebesby.
    Photo: Lebesby, Ernst Jahn / Finnmark Fylkesbibliotek

Fotografi fra tur til Peskvannet. Fra venstre ser man: Ole Gustav Øverdahl, Tor Kleivan, Per Bjørgan, Ola Røste og Karl Jacob Carstens. Her sitter turkameratene i et telt og poser...