• Tre kvinner poserer i en døråpningen til et tømmerhus, iført uvanlige kostymer. På trappa foran dem ligger en hund.
    Photo: Magdalene Norman / Sør-Troms Museum

4 comments

• Magdalene Norman opphold seg i 1910 også på Rognan i Saltdalen da hun ved folketellingen samme år er oppført bosatt på Bakken gård på Rognan
  • Takk for opplysningen! Det visste jeg ikke. Magdalene Norman må ha flyttet rundt en del i perioden 1909-1911. Vet du forresten noe om denne plassen "Kiluas"? Jeg begynner å lure på om det er en skrivefeil i databasen vår, jeg finner i alle fall ikke stedsnavnet på Google.
  • Navnet på plassen hvor hun hadde hytte er Kilnes
  • "Kiluas" er forandret til Kilnes i fotoregistreringen. Takk for rettelsen!