• "Veianlæg". "Klæbu langs Nidelven". Veg med stabbesteinrekkverk, og trestokker er festet over stabbesteinene.

18.02.2016: Trangfossen på Hyttefossen i Klæbu. Dette er trolig fra da veien ble bygget mellom Hyttefossen og Brøttem rundt 1885 - 1890. Vei anlagt i forbindelse med Hyttefossen sagbruk. Partiet som er avbildet ble kalt for Hengberget, og ligger på vestsiden av Båthølen i Nidelva.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Trangfossen på Hyttefossen i Klæbu ved Hengberget

1 comment

• Trangfossen på Hyttefossen i Klæbu. Dette er trolig fra da veien ble bygget mellom Hyttefossen og Brøttem rundt 1885-1890. Vei anlagt i forbindelse med Hyttfossen sagbruk. Partiet som er avbildet ble kalt for Hengberget, og ligger på vestsiden av Båthølen i Nidelva.