• "Veianlæg". "Klæbu langs Nidelven". Veg med stabbesteinrekkverk, og trestokker er festet over stabbesteinene.

18.02.2016: Foto fra Trangfosssen i Klæbu. Partiet kalles for Hengberget, og ligger på vestsiden av Båthølen i Nidelva. Veien ble anlagt mellom Hyttefossen og Brøttem i perioden 1885 - 1890 i forbindelse med sagbruket på Hyttefossen. Foto er tatt fra brua over Trangfossen mot nordvest. Strømstolpe i fotoet daterer bildet fra å være etter 1911 - 1915 da Hyttefossen kraftverk produserte elektrisitet.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Trangfossen i Klæbu ved Hengberget etter 1911

1 comment

• Foto fra Trangfossen i Klæbu. Partiet kalles for Hengberget, og ligger på vestsiden av Båthølen i Nidelva. Veien ble anlagt mellom Hyttfossen og Brøttem i perioden 1885 - 1890 i forbindelse med sagbruket på Hyttfossen. Foto er tatt fra brua over Trangfossen mot nordvest. Strømstolpe i fotoet daterer bildet fra å være fra etter 1911 - 1915 da Hyttfossen kraftverk produserte elektrisitet.