• Godstog 5772, Majavatn - Trondheim, venter på avgang fra utgangsstasjonen. NSB dieselelektrisk lokomotiv Di 3 620 og konduktørvogn er hele toget. Dette var et såkalt underveisgodstog som skiftet inn og ut vogner på stasjonene underveis. Det var bemannet med to på lokomotivet, lokomotivfører og lokomotivførerassistent, og overkonduktør (togfører). Det var personalbytte på Grong og Steinkjer.
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

Godstog 5772, Majavatn - Trondheim, venter på avgang fra utgangsstasjonen. NSB dieselelektrisk lokomotiv Di 3 620 og konduktørvogn er hele toget. Dette var et såkalt underveisgodst...