• Bildet er fra elvemunningen i Grense Jakobselv. Til venstre i bildet er berget øst for elveutløpet. Helt i venstre kant kan vi skimte innseilingen til "Russekjeila". Fra midten mot høyre i bildet er Storsanden. I midten ser vi bebyggelse og vi skimter mastene av båter som ligger innenfor elvemunningen, på Vågen. Vi har fått stedsopplysningene fra en som er vokst opp på gården Lyngmo i Grense Jakobselv. Familien hadde robåt til fiske og sånt som normalt lå inne på vågen - og passerte derfor denne elvemunningen på vei ut.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Bildet er fra elvemunningen i Grense Jakobselv. Til venstre i bildet er berget øst for elveutløpet. Helt i venstre kant kan vi skimte innseilingen til "Russekjeila". Fra midten mot...

1 comment

• Småstrøuman øst for Grensejakobselv. Holmen heter Festningen eller Ladni i følge kartverket.