• Gruppebilde av 3 små barn, to gutter stripete skjorter med store sløyfer og en jente i blomstrete, lys kjole og sløyfe i håret. Barna er ca. 3, 5 og 6 år gamle, men er ikke identifisert ved fornavn, men i albumet er det notert "Marki" noe som sannsynligvis henviser til etternavnet Marki, en stor kvensk familie i Vadsø. I boken "Vadsø bys historie" av Johan Beronka skriver han om den finske innvandringen til Vadsø; "En tallrik familie er Marki; Johan Persen Marki fra Finnland var født 1842 og døde i 1912. Blant hans barn og barnebarn var der i 1927 18 stemmeberettigede". Disse barna er sannsynligvis etterkommere etter familien som innvandret i 1840-årene.

I folketelling 1875 for Vadsø kjøpstad er Johan Persen Marki notert som født i 1843,  i Karungi i Sverige, med yrke "Huus Tømmermand og fisker" og "taler kvensk". Han bor da i bydel Yttre Kvænby, gårdens nummer 346, 196". Han bor da sammen med sin kone; Marjane Kennonen født 1844 i Vadsø. Sammen har de tre sønner, Fredrik (født 1868), Johan (født 1869) og Theodor (født 1871), samt en datter Brita (født 1874). Men 10 år tidligere, i folketelling for 1865 i Vadsø kjøpstad, er Per Marki, født ca. 1840 i Sverige (alder 26 år) registrert som fisker, "boende i den midtre bydel, gårdsnr.27). Per Marki bor med sin kone Maria Johanna Marki (23 år)  og datteren Anna Theresa Marki som da er 2 år og Hanna Thekla Marki (1 år). Det kan se ut som om det er to brødre som har innvandret omtrent samtidig, fra Sverige (finsktalende).
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett) * Depicted object has its own license

Gruppebilde av 3 små barn, to gutter stripete skjorter med store sløyfer og en jente i blomstrete, lys kjole og sløyfe i håret. Barna er ca. 3, 5 og 6 år gamle, men er ikke identif...