• NSB godstog 5793, Trondheim - Bodø, har stoppet i Grong stasjon. Toget skal krysse sørgående daghurtigtog 452, og er overlangt (lengre enn kryssingssporet). Føreren i dagtoget måtte bremse seg helt inn til middel mot godsvognene for å få hele toget til plattform.

Lokomotivførerassistenten går for å fylle mer vann på vannflaske og kaffekjele. Tjenesten i dette toget fra Trondheim til Mosjøen var på omlag 11 timer.
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

NSB godstog 5793, Trondheim - Bodø, har stoppet i Grong stasjon. Toget skal krysse sørgående daghurtigtog 452, og er overlangt (lengre enn kryssingssporet). Føreren i dagtoget mått...