• Kongetinntoget den 26. juli 1906. Dronning Maud i ferd med å gå ned landgangen på kongeskipet "Mira" ved Smedasundet.  Kong Haakon 7 står nederst på landgangen.  Mange kvinner iført bunadd står i to rekker på kaien. Menn med hatt står bak disse. To flaggstendeger med norsk flagg på kaien. Seilskip til venstre (som kongen og dronningen har kommet med).  Flere personer ombord på skipet. Sjøhus og trehus i bakgrunnen til høyre.
    Photo: Ukjent / Haugalandmuseet

Kongetinntoget den 26. juli 1906. Dronning Maud i ferd med å gå ned landgangen på kongeskipet "Mira" ved Smedasundet. Kong Haakon 7 står nederst på landgangen. Mange kvinner ifør...