• Gruppebilde, høykjøring på Myhr øvre, sag og og verksted tlhørende  Karl Grav  bakgrunnen på Myhr nedre.
    Photo: Grav, Karl Leonard / Levanger Fotomuseum

Gruppebilde, høykjøring på Myhr øvre, sag og og verksted tlhørende Karl Grav bakgrunnen på Myhr nedre.

Husa i bakgrunnen er samme som påLEM.016.300

1 comment

• Ser det er anført at bildet kan være fra Øvre Erstad. Det tviler jeg på. Personene på bildet er med sikkerhet søsknene Maria, Jørgine og Johannes Myhr på gården Myhr øvre på Ytterøy. Bygningene i bakbrunnen er de samme som går igjen på flere bilder fra dette nabolaget og som jeg har kommentert annet sted. Jeg tror sag og verksted i bakgrunnen tilhører Karl Grav, de sto i sin tid på Myhr nedre. Høykjøringa er i tilfellet på nabogården Myhr øvre.