Ett helikopter i luften over dyrket mark. Westland Lynx HAS2 tilhørende Royal Navy merket XX469. Pilot ses i cockpit.
Fakta-blad bakside av bilde (oversatt):
Engelsk-fransk bygd helikopter på Farnborough flyshow.
Det komplette utvalget av helikoptere som nå blir bygd i felleskap mellom Westland og ...
Fakta-blad bakside av bilde (oversatt):
Engelsk-fransk bygd helikopter på Farnborough flyshow.
Det komplette utvalget av helikoptere som nå blir bygd i felleskap mellom Westland og Aerospatiale, under den "engelsk-franske helikoptersamarbeids-avtalen", ble for første gang sett i luften under Farnborough flyshow i 1972. Marineutgaven av Lynx-helikopteret, (sett her) som først fløy i mai dette år, var blant dem. Utviklet for en anti-ubåt rolle [ASW], har dette helikopteret mulighet for å operere fra hangarskip, fregatter og andre skip i alle værforhold. Marineutgaven har et spesialutviklet trehjuls-understell for enkel drift fra den begrensede plassen ombord på små skip og sammenleggbar hovedrotorblader og hale-pylon for å lette lagring til sjøs. Drevet av 2 Rolls-Royce BS360 gassturbin med maksimal kraft på 900 akselhestekrefter hver, helikopteret har en marsjfart på 150 knop (278 km/t)
---
Westland Lynx HAS Mk.2
Motor: Rolls-Royce BS.360-07-26 Gem (900shp/671kW)
MTOW: 4309 kg (9500 lb)
Marsjfart: 278 km/t (150 knop)
Operasjonshøyde: 3230 m (10600 ft)
Hover(OGE): 3660 m (12000 ft)
Rekkevidde: 593 km (320 nm)
Crew: 2/*(avhengig av rolle)
Passasjerer: 10/*(avhenging av rolle)
Rotorblad, hoved: 4
Rotorblad, hale: 4
Hovedrotor, diameter: 12.802 m (42'0")
Halerotor, diameter: 2.21 m (7'3")
Lengde: 15.163 m (49'9")
Høyde: 3.60 m (11'1.3")
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».