Fakta-blad bakside av bilde (oversatt):
Første flytur med Westland 30-200
Den siste varianten av Westland 30, Westland 30-200, har hatt sin første flytur og er godt inn i utvikling ...
Fakta-blad bakside av bilde (oversatt):
Første flytur med Westland 30-200
Den siste varianten av Westland 30, Westland 30-200, har hatt sin første flytur og er godt inn i utviklingsprogrammet.
Flyturen - fra Westlands Yeovil-flyplass - fulgte bakketester av den nye varianten, designet fo å møte kravene til brukere som krever et helikopter for drift i høye temperaturer og med god ytelse ved 1 motor.
Westland 30-200 er utstyrt med 2 stk. General Electric CT7 turboshaft motororer som leverer 1700 SHP hver.
Westland 30, med sin rommelige kabin, har komfortabelt plass til 17 passasjerer eller raskt omgjøres til et frakt-helikopter eller en kombinasjon av passasjer/frakt. Det kan og brukes i en VIP rolle for 6 til 10 passasjerer eller som et medisinsk evakuerings-helikopter med plass til 6 bårer og 6 sittende sårede eller utstyrt med utstyr for intensivbehandling og medisinsk personell.
---
Westland 30-200
Motor: To General Electric CT7-2B turboshafts (1712shp/1277kW)
MTOW: 5606 kg (12300 lb)
Hastighet: 222 km/t (120 knop)
Rekkevidde: 352 km (190 nm)
Hover IGE høyde: 792 m (2600 ft)
Passasjerer: 19
Crew: 2
Hovedrotor, blader: 4
Hovedrotor-diameter: 13.31m (43'8")
Halerotor-diameter: 2.44m (8'0")
--
Forskjell fra 100/160 serien; lengre øvre skrog for å akkomondere lengre motor og girkasse. Første flytur 03.09.1983
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».