• Tysk parade etter de alliertes tilbaketrekning våren 1940.
Frydenlundsbrua til h. Nikolaus von Falkenhorst hilser sine soldater. Han var en tysk general. Han planla og ledet det tyske angrepet på Norge og Danmark under andre verdenskrig, og var den militære sjefen for Wehrmacht i Norge fra april 1940 til desember 1944.
    Photo: Museum Nord (Opphavsrett)

Tysk parade etter de alliertes tilbaketrekning våren 1940. Frydenlundsbrua til h. Nikolaus von Falkenhorst hilser sine soldater. Han var en tysk general. Han planla og ledet det ty...

Album

1 comment

• Nikolaus von Falkenhorst hilser sine soldater. Han var en tysk general. Han planla og ledet det tyske angrepet på Norge og Danmark under andre verdenskrig, og var den militære sjefen for Wehrmacht i Norge fra april 1940 til desember 1944.