• Frydenlund Kv. 33  T.2   T.2. med den lange skorsteinen er huset der det først var bakeri og senere nyttet av slakter Kristoffersen. T.3. er Chr. Johansen-gården med uthus. Husene langs Frydenlundsgatas østside  er fra venstre: Nr. 22  som er del av Thulehjørnet Borettslag,- nr. 20 Boligbyggelagsblokk,  "Sjåførblokka" nr. 18. Glassmester Svensengården.  Det lille huset forran Rådhuset   er malermester  Jakobsens gård i Ofotveien. Mellom Jakobsen-gården og Frydenlundsgata 22 sto Dølvik-gården. Denne ble revet i forbindelse med anlegg av økonomigatei i kvartallet.
    Photo: Romsloe, Trygve / Museum Nord

Frydenlund Kv. 33 T.2 T.2. med den lange skorsteinen er huset der det først var bakeri og senere nyttet av slakter Kristoffersen. T.3. er Chr. Johansen-gården med uthus. Husene ...

Bykvartal - Skjønnhetsråd.