• Båtberget på Ankenes, hvor felt 1 viser mobilstasjonen som tilhørte Roar Liljebakk. Vogntoget som står parkert utenfor stasjonen, tilhørte Kåre Iversen, som i mange år kjørte øl og mineralvann mellom Bodø og Narvik. Felt 13 viser Ankenes gartneri og over e-6 i felt 14 var kjøpmann Øyen`kolonial. Fra E-6 og opp til felt 20 gikk Gamlehjemsveien.
Rute 10-11 nærmest R-50: Mette og Bjarne Enevoldsen, rute 12: Gullaug Bøe, bak dem i 19, Hjørdis og Kåre Karoliussen, rett bak Kåre: Emma og Karl Birkelund, i 20: Henny og Alf Birkestrand. I rute 18: taket på huset til Halvdan Jørgensen, 28 og 29: Fam. Tiller, brunt hus 21 og 29: Hjalmar Iversen, 21: Arvid Jakobsen, 22: mellom butikken til Øien og Jakobsens: Arnold Amundsen, ved siden av han i 23, en som het Eindride Bjørstad. I rute 15 ligger huset til Haldis og Rolf Fuhr fremst, og i skjul bak, Åsta og Per Stiberg. Rute 32: Margrethe Iversen. Grønt hus i rute 23 var også bebodd av en Birkestrand, husker ikke fornavnet. Mange av husene har i dag andre eiere.
    Photo: Fjellanger, Kirsten / Museum Nord
    Photo: Fjellanger, Kirsten / Museum Nord

Båtberget på Ankenes, hvor felt 1 viser mobilstasjonen som tilhørte Roar Liljebakk. Vogntoget som står parkert utenfor stasjonen, tilhørte Kåre Iversen, som i mange år kjørte øl og...