• Kirkegata nederst til h. med forgrening til Stormyrveien og Malmveien. Øvre rangerstasjon med Lokstall 2 i bakkant. Noen av husene mellom Øvre Rangerstasjon og Nedre Rangerstasjon ble senere flyttet over til Malmveien.  Fagerneslinja helt til venstre i bildet. Nedrelinja går henimot diagonalt  til Nedre rangerstasjon. I mellom de to jernbanesporene i nedre venstre hjørne ses Narvik Handelsgartneri som startet virksomheten sin ca. 1934. Forbindelsessporet fra nedre rangerstasjon til brua ved Sjøbakken dannet et triangel med Fagerneslinja og nedrelinja. Når lok og skinnegående materiell kjørte "Triangelen" ble materiellet snudd i lengderetningen. NSB`s verkstedtomt med mekanisk verksted og lokverksted i venstre ende. Bak lokverkstedet ses det nye snekkerverkstedet.  Til høire for det lager, forådsbygg med kontor samt tre lokstaller.. LKABs verksteder og provisorisk malmkai.  Helt til v. slepebåtene og bak dem kullkaia.  Ankenes i bakgrunnen.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Kirkegata nederst til h. med forgrening til Stormyrveien og Malmveien. Øvre rangerstasjon med Lokstall 2 i bakkant. Noen av husene mellom Øvre Rangerstasjon og Nedre Rangerstasjon ...