• 0mrådet fra Ankenes folkeskole til Ankenes kirke på slutten av 1920-tallet. I forgrunnen til venstre ligger kirkegården. Et kors er fortsatt synlig. I kanten mot fjæra står tre mann og en stubbebryter. Arbeid med nytt gjerde?
01? 02. Ankenes nye folkeskole ble tatt i bruk ca. 1928. 03. Mathilde Sivertsens kafé. 04. Auksjonslokale/Butikk - Konrad Kristiansen?. 05. Boligen til to generasjoner Lukkassen, Malakias og Inga på loftet, og sønnen deres Bjarne og Agnes f. Andreassen. 06. Boligen til lensmann Elias  og Andrea  Dølør. 07 Uthuset  og 08 boligen til Konrad og Mette Kristiansen f. Normann - lærer.  9. Uthus 10. Boligen til to generasjoner Enevoldsen. Konrad og Ebrikke samt sønnen deres Hans og Nanny. 11. Fjøsen til Hilmar Berg 12. Boligen til Hilmar og Elisabeth  Berg. 13. Boligen til Karl og Anna Akselsen.
    Photo: Museum Nord

0mrådet fra Ankenes folkeskole til Ankenes kirke på slutten av 1920-tallet. I forgrunnen til venstre ligger kirkegården. Et kors er fortsatt synlig. I kanten mot fjæra står tre man...