• Frydenlund mot Nord, Fra venstre: "Storkommunisten under bygging, Lillekommunisten. Neste hus er ukjent. deretter Wilassengården. Det lille mørke huset til venstre for den er Sahls hus med kafe og senere fiskehandel. Det neste store huset er sansynligvis billedhugger Zimmermanns. I bakgrunnen ser vi Grand Hotell som hus nummer to fra venstre og deretter Warholmgården. Til høyre lengst opp i fjellet ser vi Skarpen som var arbeidernes festlokalle. Senere ble det billedhugger Trygve Thorsen`s atelier og bolig.
    Photo: Museum Nord

Frydenlund mot Nord, Fra venstre: "Storkommunisten under bygging, Lillekommunisten. Neste hus er ukjent. deretter Wilassengården. Det lille mørke huset til venstre for den er Sahls...