• Narvik. Bildet er tatt fra lia ovenfor Hamarøybakken. Til venstre ser vi "Mimergården" som enda ikke er oppygd etter krigshandlingene. Torvområdet og Kongens gate med Forretningsbrakker. Kommunens administrasjonsbrakker er oppført på nordre side av Frydenlundsbrua. På LKAB Øvre rangestasjon hadde tyskerne oppført to store brakker som ble benyttet som kjølelager. På  Frydenlund er enda ikke de gamle bygningene på Thulehjørnet revet. De første Svenskhusene i Finnbekken er oppført.
    Photo: Museum Nord

Narvik. Bildet er tatt fra lia ovenfor Hamarøybakken. Til venstre ser vi "Mimergården" som enda ikke er oppygd etter krigshandlingene. Torvområdet og Kongens gate med Forretningsbr...