• Busser tilhørende fru Kaiander. Foran International C-serie buss med gassgenerator bygd antakeligvis av Bjarne Berg på Byneset utenfor Trondheim. Bussen har registreringsnummer W-4540 som ble brukt på en 1938-modell International, som gikk for rutebileier Maren Kaiander, Narvik. Hun drev bybussruter i Narvik fra 1920-tallet og til etter krigen da rutene ble overtatt av Ofotens Bilruter. Selskapet drev under navnet "Fru Kaianders Busser", seinere også "Fru Kaiander & Søn". Kaiander staves i noen tilfelle Kajander. Fru Kaiander drev også drosjeforretning med 4-5 drosjebiler.
    Photo: Museum Nord

Busser tilhørende fru Kaiander. Foran International C-serie buss med gassgenerator bygd antakeligvis av Bjarne Berg på Byneset utenfor Trondheim. Bussen har registreringsnummer W-4...