• Dampskip - småbåter - kaimiljø - sjøhus. Risøybroa med dampskipene s/s "Kongshavn" og s/s "Solhavn" som ligger ved Ballastkaien. På bysiden Fiskesalgslaget (mottaket). Midt på bildet til venstre ligger Trosnaberg på Risøy. Helt til venstre ser en det gamle havnefogdkontoret. Nærmest er takene på husene til det gamle fisketorget. Til høyre på Risøysiden ser en noen av de største fiskekummene - ved begynnelsen av Skipperalmenningen til venstre for P. Lindøes sjøhus.
    Photo: Haugalandmuseet

Dampskip - småbåter - kaimiljø - sjøhus. Risøybroa med dampskipene s/s "Kongshavn" og s/s "Solhavn" som ligger ved Ballastkaien. På bysiden Fiskesalgslaget (mottaket). Midt på bild...