• Byeksteriør
Bygate med stort murhus sentralt i bildet. Langs gaten til v. ses trehus bygget i forskjellige epoker. Det eldste i midten fra omkr. 1850. Det neste til v. noen tiår senere og det til h. omkr. 1900. Inn mot murhuset i forgrunnen er det satt opp en stige. Rundt huset er det en mur med delvis stakittgjerde av tre og delvis høyere mur. Huset er rikt dekorert med lyse kontrastende stein mot mørkere veggflater slik at bygningen får et middelaldersk, borgaktig preg. Dette går også igjen i de rundbuede vinduene med kileformet stein øverst. Foran huset står to unge damer i folderike kjoler.
Postkortet stemplet  11.07.08.
    Photo: Haugalandmuseet

Byeksteriør Bygate med stort murhus sentralt i bildet. Langs gaten til v. ses trehus bygget i forskjellige epoker. Det eldste i midten fra omkr. 1850. Det neste til v. noen tiår se...