• Slaktehuset i Strandgaten. Gårdsplassen utenfor med lastebil. To menn i hvite frakker står foran bilen, to står bak. Til v. bak bilen står en mann med mørke klær. Bak bilen til h. henger flere dyreskrotter.
    Photo: Haugalandmuseet

Slaktehuset i Strandgaten. Gårdsplassen utenfor med lastebil. To menn i hvite frakker står foran bilen, to står bak. Til v. bak bilen står en mann med mørke klær. Bak bilen til h. ...

• Ford TT, produsert 1917-27.
  • Personer, fra venstre: Slaktermester Carl Pedersen f 1880, Lars Sørhaug. Bak bilen, fra venstre: Sjåfør Marselius, dyrlege Hans Peter Jenssen f 1870, nr 5 (i svart) ukjent. Bildet er trolig tatt nærmere 1930 (?)