• Parti av Haugesund havn, sett fra nordpynten av Risøy 1865. Til høyre for kirken vil en gjenkjenne O. M. Christensens hus. ytterst til høyre arbeids- og brannklokken på Tuhaug, oppsatt 1863.
    Photo: Selmer, Markus / Haugalandmuseet

Parti av Haugesund havn, sett fra nordpynten av Risøy 1865. Til høyre for kirken vil en gjenkjenne O. M. Christensens hus. ytterst til høyre arbeids- og brannklokken på Tuhaug, opp...

1 comment

• Et av de eldste bildene av Kryssen, broen av 1872 viser ikke, Skårekirken i midten av 1867 er ny, i høyre kant viser tårnet i Møllerveien, hitenfor tårnet er i dag trappene helt nord på Knutsenkaien, nordfor de en bygning som står i dag, foran vestfor tårnet Ludolf Eidebryggene og Høyes tomt, i dag Kyvikkomplekset.