• Marinebesøk /  (28.mai 1946 ble 6-årsdagen for gjenerobringen av Narvik markert bl.a. ved marinebesøk og avduking av minnesmerker. Blandt de besøkende fartøyene var den britiske krysseren HMS Bellona og de franske jagerene Le Terrible og Le Malin.
Kilde: Aftepostens Aftennummer, Mandag 27.mai 1946.

Bildet er sannsynligvis tatt ved denne anledningen, og viser HMS Bellona, med en av de franske jagerene i bakgrunnen.
    Photo: Museum Nord

Marinebesøk / (28.mai 1946 ble 6-årsdagen for gjenerobringen av Narvik markert bl.a. ved marinebesøk og avduking av minnesmerker. Blandt de besøkende fartøyene var den britiske kr...

1 comment

• 28.mai 1946 ble 6-årsdagen for gjenerobringen av Narvik markert bl.a. ved marinebesøk og avduking av minnesmerker. Blandt de besøkende fartøyene var den britiske krysseren HMS Bellona og de franske jagerene Le Terrible og Le Malin.

Kilde: Aftepostens Aftennummer, Mandag 27.mai 1946.