• Et tog med menn går nedover Torggata fra Vår Frelsers kirke, med tett med folk rundt. Det flagges og folk er finkledde. Fra venstre er Torggata 6, deretter Sørhauggata 162 (tilhørende Håndverkerforeningen). På oppsiden av Sørhauggata ligger det som tidligere var Sørhauggata 85. Her står det ikke noe hus i dag. Øverst, og stikkende litt lenger ut enn resten av husrekka er Torggata 10.
    Photo: Monclair, Fredrik Thomas Krogh / Haugalandmuseet

Et tog med menn går nedover Torggata fra Vår Frelsers kirke, med tett med folk rundt. Det flagges og folk er finkledde. Fra venstre er Torggata 6, deretter Sørhauggata 162 (tilhøre...