• Bildet fra Theodor Lerners ekspedisjon. Han var en tysk journalist og polarfarer. Foretok mange reiser til Svalbard og Bjørnøya i årene fra 1896. Overvintret på Bohemanneset i Isfjorden sammen med Hjalmar Johansen (1907–08). Lerner er særlig kjent for sine anneksjoner av land på Bjørnøya 1898–99. Kjent under tilnavnet Tåkefyrsten. Bildet kommer fra Historisches Museum i Frankfurt am Mein.
    Photo: Ukjent fotograf / Svalbard museum

Bildet fra Theodor Lerners ekspedisjon. Han var en tysk journalist og polarfarer. Foretok mange reiser til Svalbard og Bjørnøya i årene fra 1896. Overvintret på Bohemanneset i Isfj...