• Kransenedlegging ved Richard Knutsen på Trond Astrup Vigtels  grav på kirkegården 17.mai 1957. Det sto tidligere et hvitt trekors på graven til Vigtel, men våren 1957 ble det byttet ut med en gravstein. Kaptein Vigtel var født i 1930, og falt på post under forsvaret av Longyearbyen under tyskernes angrep i september 1943. Forsvarsdepartementet sørget for at alle norske krigsgraver skulle ha gravstøtter av likt utseende, og presten Nødtvedt ble bedt om å besørge dette. Dette ble så markert 17.mai 1957. Rrichar Knutsen til venstre, fru Halvorsen til høyre. Ellers kan man se Bodil Langbakk, Nils Langbakk, Bergljot Langbakk, Bernt Tollefsen, Inger Anne Lund, Aud Strande, Solveig Nødtvedt, Trygve Hansen, Helene Hansen, Harald Grøndal (med kamera)
    Photo: Nødtvedt, Erling Johan / Svalbard museum

17.mai 1957 i Longyearbyen