• Gravene til  4 av de som omkom i Barentsburg under Operasjon Fritham 8.september 1943. Kistene ble senere flyttet til fastlandet. De som ble begravet her var Anton Edvin Nilsen, K.Lundin, Wilhelm E. Palm (d.12.09.1943) og Johan Kvalbein som falt/ble skadet den 8.9.1943.  7.august 1949 besøkte H.K.H. Kronprins Olav gravstedet, og gav den siste honnør til de falne. Kommandør Peter Bredtorff la ned krans.
    Photo: Njerve, Bjarne / Svalbard museum

Gravene til 4 av de som omkom i Barentsburg under Operasjon Fritham 8.september 1943. Kistene ble senere flyttet til fastlandet. De som ble begravet her var Anton Edvin Nilsen, K....