• Fredrikstad. Vestsiden.Glomma. Vesterelven.  I bakgrunnen til venstre;  Valhalla. Foran til ventre: Torvet (Nå: Stortorvet). Bygningen på torvet, i v. bildekant: Storgaten 15 (Haanshusgården/Skaarberggården). Ved siden av; Torvet 1 (Bruunegården).  Denne bygningen og bygningene bak denne, nordover i Storgaten, gikk med i den store brannen i juni 1908. I Storgaten sees (regnet mot venstre) blant annet Storgaten 8, 10 og 12, Kirken i bakgrunnen er Glemmen kirke som brant i 1944. Kirken ble bygget opp på samme sted og gjenåpnet i 1949. - Seilskuter i forgrunnen. Ved kai på Vestsiden: To av Trips passasjerbåter. Bildet er tatt fra Bjølstadfjellet på Kråkerøy. Foto: Carl Sandels.
    Photo: Sandels, Carl / Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Vestsiden.Glomma. Vesterelven. I bakgrunnen til venstre; Valhalla. Foran til ventre: Torvet (Nå: Stortorvet). Bygningen på torvet, i v. bildekant: Storgaten 15 (Haan...