• Jakobsbakken.
Kontoret/Messa ca 1920. Dette var opprinnelig brakke IV i ”sydfeltet”, bygget i 1890. Senere er bygningen ombygget og påbygget flere ganger. Bak ser vi ”Kapstø” oppsatt i 1900/01. (”Kapstø” var et hus opplinnelig på en større gård ute ved Kapstø som ble til salgs. Gruveselskapet kjøpte bygningen, flyttet huset til Jakobsbakken og det var da naturlig å gi bygningen navnet ”Kapstø”. På Jakobsbakken ble huset innredet med en blanding av familieleiligheter og lauskarsrom. )
Foto Ukjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

Jakobsbakken. Kontoret/Messa ca 1920. Dette var opprinnelig brakke IV i ”sydfeltet”, bygget i 1890. Senere er bygningen ombygget og påbygget flere ganger. Bak ser vi ”Kapstø” opps...