• Vannene.
Post til Sulitjelma omlastes fra hest til jernbane på Sjønstå. Legg merke til kassene som ligger på sleden. Når det var overvann på isen ble alltid transport som ikke tålte å utsettes for skade grunnet vann lagt oppe på kasser, som her på fiskekasser. Om ikke det var høvelige kolli som kunne ligge i bunn ved en slik transport så anvendte man tomme kaser med bunnen opp på sleden.

Foto Ukjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

Vannene. Post til Sulitjelma omlastes fra hest til jernbane på Sjønstå. Legg merke til kassene som ligger på sleden. Når det var overvann på isen ble alltid transport som ikke tål...